החכי"ת בקשה לתרום דם וסורבה

דוד קורצווייל | צילום: מד''א 1 Comment on החכי"ת בקשה לתרום דם וסורבה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המערכת הפוליטית סוערת, וכל המרבה לגנות הרי זה משובח.

הכל התחיל אחר הצהריים כאשר מד"א ערכו התרמת דם בכנסת. ח"כ פנינה תמנו שטה שכבר ארגנה מחאות כנגד מדיניות בנק הדם שלא ליטול דם מעולים מארצות מסוימות עקב מחלות בדם, הגיעה כדי לתרום וסורבה.

הצעד הראשון היה מיידי: בהוראת יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין הופסקה התרמת דם וצוות מד"א שערך את התרמות הדם נשלך מהכנסת. אדלשטיין גם שוחח עם ח"כ תמנו שטה והביע זעזוע: "חשבתי שזה מאחורינו, אך היום מתברר שטעיתי. זו תופעה פסולה שאין לה מקום במחוזותינו".

האות ניתן וכל ח"כ התחיל במסע הגינויים. משרת הבריאות ("בלתי נסבל שבשנת 2013 במדינת ישראל בני העדה האתיופית, שהגיעו לפני למעלה מ- 25 שנה לארץ, עדיין לא יכולים לתרום דם") דרך שרת התרבות, חכי"ם מהקואליציה והאופוזיציה ("תרמתי דם היום למאגר הדם הלאומי, מפעל תרומות הדם הוא מפעל מבורך בהחלט. אבל אלף תרומות דם לא יספיקו לכסות את הדם שנשפך היום בכנסת. לא יתכן מצב שבו רק בשל השתייכות עדתית ללא כל בדיקה תימנע קבלת דם מתורמים בני עדה כזו או אחרת. אנחנו חלק ממאבקך!" מדברי דרעי בפייסבוק) וראשי ארגונים.

גם רה"מ התקשר לח"כ תמנו שטה ואפילו נשיא המדינה אמר הערב כי אסור שיהיה הבדל בין דם לדם במדינת ישראל , כל אזרחי ישראל שווים. "בני העדה האתיופית יקרים מאוד למדינת ישראל, זו עדה יוצאת דופן התורמת רבות למרקם האנושי של החברה הישראלית. בני העדה האתיופית הם הבנים והבנות שלנו, מלח הארץ ממש".

במד"א אמרו בתגובה: "אנו פועלים על פי נהלי משרד הבריאות אשר מחייבים אותנו לפעול על פי חוק. שירותי הדם של מד"א ובנקי הדם של בתי החולים פועלים בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות, הקובעות את ההגבלות וההיתרים בנושא תרומות הדם, כולל את נוסח השאלון שעליו נדרש התורם להשיב".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לתרום דם זה חשוב אבל אני לא מבין למה היא הייתה רצתה גם לתרום סורבה?